Aquesta classificació parteix de la que Benjamin Bloom i altres col·laboradors (1956) van fer per classificar les activitats educatives i que és coneix com taxonomia de Bloom. Una de les seves aportacions va ser que aquestes estaven graduades de més senzilles a més complexes.
Dels tres dominis d'activitats educatives que és van definir: Domini cognitiu, afectiu i psicomotor, en aquest post parlarem del domini de les habilitats cognitives ja que va ser el que posteriorment, l'any 2000, és va revisar, incorporant les accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.
Podem veure les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les formulades l'any 2000 en la imatge següent:
Esta el quadre principal: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3
Desprès, l'any 2008, es va proposar una nova revisió i és la que anomenem "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital" . Podem veure el quadre del 2008: http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/CuadroBloom2008.jpg
A continuació a partir dels programes que hem utilitzat a classe de GITIC hem creat una piràmide, classificant segons nosaltres els programes a les diferents parts de la piràmide.
Desprès, l'any 2008, es va proposar una nova revisió i és la que anomenem "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital" . Podem veure el quadre del 2008: http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/CuadroBloom2008.jpg
A continuació a partir dels programes que hem utilitzat a classe de GITIC hem creat una piràmide, classificant segons nosaltres els programes a les diferents parts de la piràmide.
No hay comentarios:
Publicar un comentario