És un programa dissenyat per a fer presentacions pràctiques amb text esquematitzat, fàcil d'entendre, animacions de text i imatges, imatges predissenyades o importades des d'imatges de l'ordinador.
Se li poden aplicar diferents dissenys de font, plantilla i animació.
Aquest tipus de presentacions sol ser molt cridaner i molt més pràctic que els de Microsoft Word.
De totes les funcions per a les quals és útil un sistema informàtic, són potser les relacionades amb les imatges les que criden més l'atenció: des dels senzills programes de dibuix que van aparèixer amb les primeres targetes gràfiques, fins als moderns i sofisticats programes de disseny gràfic i CAD (Disseny Assistit per Ordinador), passant pels sistemes de tractament d'imatges, tant estàtiques com en moviment.
AVANTATGES
|
INCONVENIENTS
|
• L’alumne sempre té en pantalla una guia del que s’està dient, dels termes claus
o de l’esquema...
• Permet d’incorporar imatges il·lustratives.
• Permet crear esquemes de manera que és fa més intel·ligible la matèria.
• Podem inserir tota mena d’elements multimedias com ara: imatge, so, vídeo,
animacions,...
• L’alumne té més facilitat per prendre apunts.
• Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquin el
significat dels continguts
|
• Moltes vegades hi ha massa informació en les diapositives i que no es llegeix
amb claredat.
• L’orador ja no explica o relata sinó que es limita a llegir la pantalla.
• Els colors i les formes es col·loquen en pantalla de forma indiscriminada sense
atenir-se a cap ordre estètic ni utilitat.
• Hi pot haver un abús dels elements multimedials. El cas més clar seria la
repetició indiscriminada de determinats tipus de sons.
• Si no hi ha un bon sistema de projecció, l’aula sempre estarà a les fosques amb
el cansament que això provoca als alumnes.
• Una idea generalitzada és que si incorporem molt efectes d’animació i transició
en la presentació, aquesta serà més interessant, en aquest cas correm el risc que,
en el millor dels casos, l’auditori miri els efectes i no escolti el discurs.
• Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença que
els alumnes ho assimilen més ràpid.
• S’estableix a classe un doble discurs, el de l’orador que va explicant i el de
l’oient que va llegint a un ritme diferent les diapositives que li mostren.
|
Penso que aquest programa es molt útil per dur a terme activitats a l'aula i per poder agrupar tota la teoria en un mateix treball. Un bon sistema de presentació, fàcil de dur a terme i que facilita la presentació. Com a futura mestre crec que és un bon programa per els alumnes de cicle superior per poder així tenir contacte amb noves tecnologies i amb programes que els hi seran molt útils en un futur. Penso que els ensenya a analitzar els treballs i saber reduir-los per així preparar una bona presentació amb els seus punts i les diapositives adequades.
Power Point from alba fresno
No hay comentarios:
Publicar un comentario