La UNESCO marca tres nivells de coneixements de les TIC:
- Nocions básicas de TICS
- Profundització del coneixement
- Generació de coneixement
Nocions bàsiques de TICs
|
Profundització del coneixement
|
Generació de coneixements
| |
Pedagogia
|
Integrar les TICs: Saber on, quan i com utilitzar la tecnologia digital en activitats i presentacions dutes a terme a l’aula.
|
Solució de problemes complexos: estructurar les activitats, guiar la comprensió i donar recolzament als projectes colaboratius d’aquests.
Capaços d’estructurar, dissenyar activitats, saber diferenciar en quin moment s’utilitza i en què. Potencia treball col·laboratiu.
|
Autogestió: Modelar de manera oberta els processos d’aprenentatge, estructurar situacions en les que els estudiants apliquin les seves competències cognitives i ajudar als estudiant a adquirir-les.
|
Practica i formació profesional
|
Alfabetització digital: aprenentatge de tot allò que està vinculat a la tecnologia. Tenir habilitats en TIC i coneixements dels recursos Web, necessaris per fer un de les TIC en adquisició de coneixements complementaris sobre les seves assignatures, a més de la pedagogia, que contribueix en el seu propi desenvolupament professional.
|
Gestió i guia: Crear projectes complexos, col·laborar amb aquests docents i fer-ne us de les xarxes per accedir a informació, a experts externs.
| Docent model d'educador. Mostrar la voluntat per experimentar, aprendre continuadament i utilitzar las TIC amb la fi de crear comunitats professionals del coneixement |
pla d’estudis
|
Coneixement bàsic: tenir coneixements bàsics i sòlids dels estàndard dels currículums, de les seves assignatures com també dels coneixements dels procediments de l'avaluació estàndard. A més, han de tenir la capacitat d’integrar els usos de les TIC pels estudiants i els estàndards d’aquestes, en el currículum.
|
Aplicació del coneixement: Posseir un coneixement profund de la seva assignatura i estar en capacitat d’aplicar-ho de manera flexible en diverses situacions.
|
Competències del segle XXI. Coneixer els professors cognitius complexos, saber com aprenen els estudiants i entendre les dificultats amb les que aquests es troben.
si te un bon coneixement pot ajudar d’una millor manera a aquell alumne que tingui dificultats
|
Organittzació i administració
|
Aula de classe estàndard: estar en capacitat de utilitzar les TIC durant les activitats realitzades com: el conjunt de classes, petits grups i de manera individual. A més, han de garantir l’accés equitatiu al us de les TIC
|
Grups col·laboratius: ser capaços de generar ambients d’aprenentatge flexius en les aules. En aquests ambients, han de poder integrar activitats centrades en les de l’estudiant i aplicades amb flexibilitat de les TIC, a fi de respatllar la flexibilitat, es a dir, deixar que cada nen escolli el que vol i vagi al seu ritme.
|
Organitzacions d’aprenentatge: Ser capaços de desempenyar un paper de lideratge en la formació dels seus amics, així com l’elaboració i implantació de la seva visió de les seves institucions educatives com una comunitat basades en innovacions i aprenentatge permanent, enriquides per les TIC. Aquelles persones que tenen mes iniciativa pot arribar a aquesta organització, aquella persona que li agraden les TIC, que treballa pel seu conte, que no te por. Aquestes persones son les que creen projectes
|
Utilització de TICs
|
Eines bàsiques: coneixer el funcionament bàsic del hardware i del software, així com les aplicacions productives i necessàries per dur a terme en el dia a dia. Com un navegador d’internet, un programa de comunicació, un full de calcul...
|
Eines complexes: coneixer la varietat d’aplicacions i eines especifiques. Nosaltres hauriem de ser capaços d’instalar segons quines aplicacions, aplicacions que ens permetin treballar alguns projectes.
|
Tecnologia generalitzada: Capaços de generar unitats de coneixement TIC, capaços de crear una bloggosfera.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario