Documentar significa deixar constància estètica i narrada de manera visual,
audiovisual o escrita d'un procés educatiu que estem observant i sobre el qual
estem reflexionant.
Esta relacionat amb la pedagogia de l'escolta; un escolta visible i
llegible.
La documentació fa existir les coses perquè les fa visibles i possibles.
Documentar és una interpretació narrada d'allò que transita com a esdeveniment.
A través de les imatges, interpretem el que creiem que el nen o nena
interpreten d'una situació per la qual transiten. Hem d'assumir que la
màquina fotogràfica <<mai no reprodueix "fidelment" la realitat
que s'estén davant seu, sinó l'altera i la transforma>>. Aquest procés,
no es pot fer sense una actitud ètica.
Una fotografia que només descriu no l'entendríem com una narració
documental. Aquesta exigeix comprendre quin sentit té l'acció fotografiada.
La imatge ha de revelar les seves intencions, les seves mirades
particulars, les seves formes originals d'entendre el menjar, els seus reptes,
la seva cultura, les seves emocions, el que significa per a ells estar
relacionalment junts, l'intercanvi d'idees, contagis imitacions, ritmes i
diàlegs.
La imatge documental ha de tenir una forma tècnicament acurada i estètica.
Cada imatge descobreix i revela virtuts i valors, límits i traïcions respecte
de les nostres imatges d'infància, professional, família i escola. Aquesta és
una de les primeres anàlisis que hem de dur a terme.
Cada imatge ha de comunicar missatges preciosos per esdevenir relat. Ha
d'unir semànticament forma i contingut: una narració significativa, eficaç,
veraç, complexa, capaç d'incorporar múltiples punts de vista, rica en
interpretacions i en retroalimentacions.
- Imatge portada o imatges seqüència
- Plans fotogràfics segons l'obertura de
l'enquadrament
- Plans fotogràfics segons d'angle de càmera
- Enfocament i profunditat de camp
- L'instant precís
- Compilació d'imatges
- Per acabar començant
No hay comentarios:
Publicar un comentario