viernes, 22 de noviembre de 2013

Pissarres digitals interactives i tauletes a l'aula

A la setmana de reflexió de l'Universitat Ramon Llull va haver una conferència en la que s'explicava les noves tecnologies, en concret les pissarres digitals interactives i les tauletes dins de l'aula

La conferència va començar amb una explicació i presentació d'una pissarra digital, els seu funcionament, que es podia fer amb ella i el que es duia a terme a l'aula conjuntament amb els alumnes. 
Les pissarres digitals són molt més que una simple pissarra, no només és un lloc en el que podem escriure, sinó que és una tecnologia que ens permet obrir-nos i visitar el món fent que entri dins de la nostre aula.
Al ser tàctic aquesta pissarra ens permet interaccionar de manera diferent amb ella. Però la interacció no sempre és una cosa molt clara. Ja que no sempre afavoreix en l'aprenentatge. 
Hem de tenim en compte de que l'alumne també ha d'interaccionar i al ser una única pissarra al aula impossibilita la interacció constant de tots els alumnes. 

Tot seguit van passar a explicar-nos l'exemple d'una escola en la que els alumnes aprenien i duien a terme activitats i classes a través i utilitzant la tauleta digital. Ens explicaven que els alumnes estaven més atents i que aprenien de manera diferent ja que molts cops podien tenir una tauleta digital cada alumne. Ens comentaven que el dia que no era així els alumnes no tenien problema en compartir-ho amb un altre company i que una cosa que els hi sorprenia era que al reves que amb joguines o llibres que sempre hi havia problema alhora de compartir-ho amb la tauleta digital era tot el contrari i a hores d'ara encara no hi havia hagut cap problema. 


Si em poso a recordar, aquella conferència hem va semblar molt interessant ja que no havia pogut veure ni mai hauria pensat en que un dia arribarien els nens a treballar amb totes aquestes noves tecnologies i que d'aquí es podrien treure resultats positius. 
Penso que si es dur a terme de manera correcta podria ser un bon mètode de treball tant les pissarres digitals com les tauletes. 

Abans de la conferència jo pensava que en una aula en la que es treballés amb ordinadors, tauletes, ipads, els nens no tindrien el mateix rendiment ni eficàcia que d'altres aules ja que veia aquestes eines com un problema alhora de la concentració dels alumnes. Després d'aquesta conferències desprès dels exemples i vídeos que han passat a la conferència dels alumnes a l'aula la idea que tenia des de un principi em va canviar tot i que actualment si hagués de treballar amb elles a l'aula em seria una mica complicat ja que m'hauria d'adaptar i saber bé com funciona l'eina per desprès ensenyar-li als alumnes com fer-la servir. 




No hay comentarios:

Publicar un comentario